ثبت نام تیر نهایی کلاسینو شروع شد. عجله کنید!!

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴ با تغییرات جدیدی که در کنکور سراسری اعمال شده است، نسبت به کنکور ۱۴۰۲ تفاوت دارد و داوطلبان باید بر اساس این تغییرات مهم و اساسی برای کنکور آماده شوند، یکی از این تغییرات، تغییر در میزان تاثیر معدل در کنکور می باشد. در این نوشته به توضیح صفر تا صد میزان تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴ برای دانش آموزان و فارغ التحصیلان نظام قدیم و جدید می پردازیم، با ما همراه باشید.

کنکور ۱۴۰۴

کنکور سراسری از سال ۱۴۰۱ دستخوش یکسری تغییرات اساسی گردید که یکسری از آن ها جزو مهم ترین و اصلی ترین تغییرات محسوب می شود. تغییرات کنکور ۱۴۰۴ شامل:

1_ تاثیر معدل به میزان 60 درصد قطعی و مستقیم از امتحانات نهایی دروس عمومی و اختصاصی سال یازدهم و دوازدهم
2_ حذف دروس عمومی از کنکور
3_ برگزاری کنکور در دو نوبت

میزان تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴

مدیرکل دفتر متوسطه دوم نظری وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۴ شامل پایه یازدهم و دوازدهم خواهد بود و به ۶۰ درصد قطعی می‌رسد.

وی اعمال قطعی سوابق تحصیل دانش آموزان را از مهم ترین تغییرات کنکور در این مصوبه عنوان کرد و افزود: منظور از سابقه تحصیلی دانش آموزان در کنکور، نمرات دروس عمومی و تخصصی دوره دوم متوسطه است که امتحانات آن به شیوه نهایی و سراسری و تشریحی برگزار می‌شود نه امتحانات داخلی.

سلطانیان اظهار کرد: تأثیر سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۳ از ۴۰ به ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و در کنکور سال ۱۴۰۴ نیز این سهم به ۶۰ درصد قطعی و شامل پایه یازدهم و دوازدهم می‌رسد و سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۵ نیز شامل هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم خواهد بود.

این مقام مسئول، هدف اصلی از این کار را تدریجی کردن پذیرش در دانشگاه‌ها و کاهش اضطراب داوطلبان و خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: طبق بخشنامه‌ای که به دبیرستان‌ها ابلاغ کردیم، فردی که سابقه تحصیلی دارد به شرط فارغ التحصیلی می‌تواند یک بار دیگر نسبت به ترمیم و ارتقای نمرات خود و شرکت در امتحانات نهایی اقدام کند.

بر اساس اظهارات مدیرکل دفتر متوسطه دوم نظری وزارت آموزش و پرورش، میزان تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴ به میزان 60 درصد قطعی از دروس اختصاصی و عمومی سال یازدهم و دوازدهم می باشد.

دانش آموزانی که کنکور ۱۴۰۴ محسوب می شوند، امتحانات سال یازدهم و دوازدهم آن ها نهایی برگزار شده است و طبق قانون جدی که کلیه افراد باید سوابق تحصیلی مرتبط داشته باشند و نسبت به ایجاد آن باید اقدام کنند.

میزان-تاثیر-معدل-در-کنکور
میزان-تاثیر-معدل-در-کنکور

چه کسانی مشمول تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۴ می شوند

  • آن دسته از داوطلبان نظام قدیم که مدرک دیپلم خود را از سال ۱۳۸۴ به بعد.
  • آن دسته از داوطلبان نظام قدیم که مدرک دپیش دانشگاهی خود را از سال ۱۳۹۱ به بعد و در یکی از رشته های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی دریافت کرده اند.
  • آن دسته از داوطلبان نظام جدید (۶-۳-۳) که مدرک دیپلم خود را از سال ۱۳۹۸ به بعد و در یکی از رشته های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی دریافت کرده اند.

چه کسانی مشمول تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۴ نمی شوند

  • داوطلبانی مدرک دیپلم خود را قبل از سال ۸۴ اخذ نموده اند.
  • داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل از سال ۹۱ اخذ نموده اند.
  • همچنین داوطلبانی که دیپلم فنی حرفه ای و کار و دانش اخذ نموده اند اما در صورت تمایل به اعمال سوابق تحصیلی در آزمون خود می توانند در امتحانات نهایی گروه آموزشی مورد نظر شرکت کنند.

ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۴

شرایط ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۴ به شرح زیر است :

  • به فارغ التحصیلان دوره متوسطه از سال ۸۴ به بعد و داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی از سال ۹۱ به بعد اجازه داده می‌شود تا در زمان مشخصی که به دانش آموزان اعلام خواهد شد در طرح ترمیم معدل شرکت کنند و معدل خود را بهبود ببخشند.
  • تاثیر معدل برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۴ به صورت ۶۰ درصد قطعی و مثبت اتفاق میفتد و به همین دلیل ترمیم معدل برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید که معدل پایینی دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
  • پس از شرکت در آزمون ترمیم معدل اگر نمره کمتری از امتحانات نهایی کسب کنید همان نمره امتحانات نهایی برای شما اعمال می شود.

موفقیت در کنکور ۱۴۰۴

با توجه به اینکه معدل در کنکور ۱۴۰۴ به میزان 60 درصد قطعی و مستقیم تاثیر دارد، امتحانات دانش آموزان پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم رشته های نظری به صورت نهایی برگزار می شود و دانش آموزان به یادگیری مفاهیم دروس به شیوه محتوایی نیاز دارند.

موسسه کلاسینو با برگزار کردن کلاس های آنلاین جامع با تدریس بهترین اساتید کشور و رتبه های برتر، بهترین و کامل ترین دوره های آموزش صفر تا صد را برای کلیه دروس عمومی و دروس اختصاصی رشته تجربی، ریاضی و انسانی تدریس و ارائه نموده است.

دانش آموزان سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم رشته های تجربی، ریاضی و انسانی می توانند با شرکت در دوره های جامع کلاسینو از کسب نمره بالا در امتحانات نهایی و کنکور سراسری به دلیل آموزش کامل (هم محتوایی و هم تستی) اساتید، اطمینان داشته باشند.

مطالب مرتبط:
برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۴

11 پاسخ

  1. ببخشید من دیپلم ۱۴۰۱ ام میتونم کنکور ۴۰۴ شرکمت کنم؟

      1. سلام وقتتون بخیر
        من سال ۹۸ دیپلم تجربی گرفتم
        سال ۱۴۰۴ میتونم کنکور ریاضی بدم؟!
        برای امتحان نهاییِ پایه یازدهم باید همه درس‌ها رو امتحان بدم یا فقط درس‌هایی که نداشتم؟!

    1. من مدرک پیش دانشگاهی سال۸۹ هستم،نوشته که من نمیتونم ترمیم معدل کنم
      الان تکلیف من چی میشه؟

  2. سلام وقت بخیر
    من دیپلمم رو سال ۸۹ گرفتم و پیش دانشگاهی رو سال ۹۰
    میتونم واسه سال ۴۰۴ کنکور شرکت کنم و ترمیم‌معدل انجام‌بدم؟

  3. سلام وقت بخیر من نظام قدیمم (دیپلم:۹۴ پیش دانشگاهی:۹۵) میخوام سال ۱۴۰۴ کنکور بدم و برای پایه دوازدهم امسال یعنی ۱۴۰۳ معدل ترمیم کنم و پایه یازدهممو سال ۱۴۰۴ ترمیم کنم این کار شدنیه؟ این ترمیمی که امسال برای دوازدهم انجام مبدم برای سال بعدمم تاثیر داره ؟ همونو تاثیر میدن یا نه؟

  4. سلام وقت تون بخیر
    من پیش دانشگاهی رو سال۸۹ گرفتم، آیا میتونم تو ترمیم معدل ۱۴۰۴ شرکت کنم؟
    چون بالا نوشته مشمول ترمیم نمیشه
    پس بدون ترمیم معدل تکلیف ما چی میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *