ثبت نام دوره امتحانات نهایی کلاسینو شروع شد.

ثبت نام کنکور ۱۴۰۴

ثبت نام کنکور ۱۴۰۴

عناوین مقاله

کلیه داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون سراسری را دارند می بایست از جزئیات ثبت نام در کنکور اطلاع و آگاهی داشته باشند. با توجه به این که در چند سال اخیر در نحوه ثبت نام آزمون سراسری تغییراتی ایجاد شده است؛ این احتمال وجود دارد که برخی از داوطلبان و دانش آموزان نسبت به ثبت نام در کنکور ابهامات و پرسش هایی را داشته باشند. لذا در این نوشته هر آن چه را که مرتبط با نحوه ثبت نام کنکور ۱۴۰۴ می باشد را به صورت کامل و جامع بیان خواهیم کرد.

زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۴

آزمون سراسری ۱۴۰۴ مانند کنکور دو سال اخیر، در دو نوبت برگزار می گردد و زمان و جزئیات برگزاری آن توسط سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام می گردد. لازم به ذکر است که زمان ثبت نام رشته های با آزمون سراسری و همچنین ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی به صورت همزمان می باشد و داوطلبان در زمان مقرر شده می بایست نسبت به ثبت نام در آزمون سراسری اقدام کنند. همچنین آزمون مذکور به صورت یکپارچه برگزار می گردد و داوطلبان هر رشته می بایست در زمان تعیین شده، در کنکور مربوط به گروه آزمایشی خود شرکت نمایند.
به طور خلاصه فرایند زمانی ثبت نام و همچنین برگزاری کنکور ۱۴۰۴ به شرح زیر است:

  • زمان ثبت نام نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۴: ۱۴۰۳/۰۸/۲۰ لغایت ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
  • زمان برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۴: ۱۴۰۴/۰۲/۱۱ لغایت ۱۴۰۴/۰۲/۱۲
  • زمان ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۴: نیمه دوم اسفند ماه سال ۱۴۰۳
  • زمان برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۴: ۱۴۰۴/۰۴/۰۵ لغایت ۱۴۰۴/۰۴/۰۶

فرصت مجدد ثبت نام کنکور ۱۴۰۴

سازمان سنجش و آموزش کشور، بنابر درخواست عده ای زیادی از داوطلبان، فرصت دیگری را برای افراد جا مانده از ثبت نام کنکور ارائه می دهد. پس از اتمام زمان مقرر شده جهت نام نویسی در کنکور، این فرصت چند روزه، به عنوان آخرین زمان داوطلبان جهت شرکت در آزمون در نظر گرفته می‌ شود.
داوطلبان و دانش آموزانی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری را دارند؛ می توانند مجددا نسبت به ثبت نام در کنکور ۱۴۰۴ اقدام فرمایند یا اطلاعات قبلی خود را ویرایش نمایند. فرصت مجدد ثبت نام آزمون سراسری مختص داوطلبان زیر است:

  • داوطلبانی که در فرصت اصلی ثبت نام، موفق به ثبت نام در کنکور ۱۴۰۴ نشده اند.
  • داوطلبانی که نیاز به ویرایش اطلاعات خود دارند.

تمدید مهلت ثبت نام کنکور ۱۴۰۴

هر ساله پس از اتمام زمان اصلی ثبت نام، از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور، مهلت دیگری برای ثبت نام و ویرایش اطلاعات ایجاد می گردد. این فرصت مجدد حداکثر سه تا پنج روز می باشد و متقاضیان جا مانده از ثبت نام می توانند مجددا برای ثبت نام در کنکور اقدام کنند. همچنین در این مهلت چند روزه، آن دسته از متقاضیانی که نیاز به ویرایش اطلاعات قبلی خود دارند، می توانند وارد سامانه کاربری خود شده و اطلاعات خود را مجددا ویرایش کنند.
از آنجایی که ثبت نام کنکور ۱۴۰۴ در دو نوبت برگزار می شود، بدیهی است که برای ثبت نام در هر نوبت، مهلت مجدد از سوی سازمان سنجش تعیین گردد. تمامی اخبار و اطلاعات مرتبط با تمدید مهلت ثبت نام از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org اطلاع رسانی می گردد.

تقویم زمانی ثبت نام کنکور ۱۴۰۴

زمان ثبت نام نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۴۱۴۰۳/۰۸/۲۰ لغایت ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
زمان برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۴۱۴۰۴/۰۲/۱۱ لغایت ۱۴۰۴/۰۲/۱۲
زمان ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۴نیمه دوم اسفند ماه سال ۱۴۰۳
زمان برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۴۱۴۰۴/۰۴/۰۵ لغایت ۱۴۰۴/۰۴/۰۶

دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۴

افرادی که قصد ثبت نام در آزمون سراسری ۱۴۰۴ را دارند می بایست پیش از هر گونه اقدام و قبل از مراجعه به سایت سازمان سنجش، دفترچه شماره ۱ کنکور را تحت عنوان “دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۴ ” مطالعه کنند. در این دفترچه کلیه اطلاعات و جزئیات مرتبط با ثبت نام آزمون سراسری از جمله مدارک، شرایط، جداول، کدها، راهنمای ثبت نام و هر آنچه که مورد نیاز داوطلبان است؛ ذکر شده است.
این دفترچه همزمان با ثبت نام هر نوبت از کنکور سراسری، در سایت سازمان سنجش قابل دریافت است و معمولا اطلاعات موجود در دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون هر سال تغییرات چندانی ندارد. لذا جهت آشنایی بیشتر با جزئیات این دفترچه، توصیه می شود که دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ را دریافت کنید.

دانلود فایل pdf دفترچه کنکور ۱۴۰۳ (نوبت اول)
دانلود فایل pdf دفترچه کنکور ۱۴۰۳ (نوبت دوم)

شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۴

شرایط ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۴، همانند ادوار گذشته به دو بخش عمومی و تقسیم می شود. کلیه داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون سراسری را دارند می بایست حائز شرایط عمومی باشند و بسته به وضعیت خود نیز شرایط اختصاصی ثبت نام در کنکور را دارا باشند. شرایط عمومی ثبت نام در آزمون سراسری میان کلیه متقاضیان کنکور یکسان و ثابت است و شرایط اختصاصی عمدتا به شرایط تحصیلی و مدارک فرد مرتبط می شود. در ادامه این مطلب کلیه جزئیات مرتبط با شرایط ثبت نام در آزمون سراسری را مطالعه خواهید کرد.

شرایط عمومی ثبت نام کنکور ۱۴۰۴:

  • اعتقاد به دین اسلام يا يكی از اديان مورد تایید در قانون اساسی
  • عدم دشمنی، عناد و مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سابقه عضويت در سازمان های غيرقانونی، فراماسونری
  • عدم احراز فساد اخلاقی
  • عدم اعتياد به مواد مخدر
  • عدم سوءسابقه کیفری

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور ۱۴۰۴:

  • دارا بودن دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 (در شاخه های نظری، فنی و حرفهای و کاردانش) که تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ دریافت شود یا دیپلم ۴ ساله نظام قدیم آموزش متوسطه یا مدرک کاردانی الزامی است.
  • افرادی که تحصیلات خود را در مقطع کاردانی رشته های آموزش غیرپزشکی به پایان رسانده اند، در صورتی مجاز به شرکت در کنکور هستند که مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ و یا ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ دریافت نمایند، لذا این دسته از داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه ملزم به ارائه گواهی پایان دوره طرح نیرو انسانی خود هستند.
  • دانش آموختگان رشته های تحصیلی مورد نیاز وزارت بهداشت (مشمولین خدمات اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در مقطع کارشناسی که باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ و یا ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ خدمات خود را به پایان رسانده باشند، و در صورت قبولی در دوره دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نیازی به گذراندن دوره طرح مجدد نخواهند داشت.)
  • دانشجویان دوره نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه آزاد، نیمه حضوری، مجازی، ظرفیت مازاد و پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی و… (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای آقایان) می توانند بدون انصراف از دانشگاه، در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت نمایند. لازم به ذکر است که این دسته از داوطلبان در صورت موفقیت در کنکور و قبل از ثبت نام در رشته محل جدید می بایست از دانشگاه قبلی خود انصراف قطعی داده و گواهی مربوط به آن را به موسسه پذیرنده ارائه نمایند.
  • متقاضیان (آقا) نباید از نظر سازمان نظام وظیفه محکوم به ممنوعیت از تحصیل باشند.
  • داوطلبان آقا می بایست گواهی پایان خدمت سربازی و یا معافیت از آن (دائم و یا موقت) خود را دریافت کرده باشند.
  • متقاضیان ثبت نام رشته ای شناور می بایست کارت اعتباری رشته مورد نظر را با پرداخت هزینه تهیه نمایند.

مدارک ثبت نام کنکور ۱۴۰۴

داوطلبان متقاضی شرکت در کنکور سراسری می بایست قبل از ثبت نام در این آزمون، از مدارک لازم برای ثبت نام آگاهی و اطلاع داشته باشند. صحت اطلاعاتی که در هنگام ثبت نام، در فرم مربوطه وارد می گردد می بایست دقیق و کامل باشد و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین به کلیه داوطلبان توصیه می گردد که نسبت به تهیه مدارک و اطلاعات مورد نیاز آگاهی داشته باشند تا از بروز هر گونه مشکل جلوگیری گردد. در لیست زیر می توانید کلیه مدارک لازم برای ثبت نام در کنکور ۱۴۰۴ را مشاهده فرمایید:

  • شناسنامه و کارت ملی (نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، سری و سریال شناسنامه، شماره ملی)
  • آدرس محل دقیق سکونت داوطلب، کد پستی، شماره تلفن ثابت
  • شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده (به تعداد گروهای آزمایشی (حداکثر ۲ گروه آزمایشی)
  • کد دانش آموزی سال آخر (صادر شده از سوی دبیرستان)
  • کد مربوط به منطقه شهرداری و کد پستی محل سکونت
  • کد وضعیت نظام وظیفه (متقاضیان مرد)
  • معدل کتبی نهایی دیپلم و معدل کل دیپلم و پیش دانشگاهی
  • کد پیگیری مربوط به سهمیه ایثارگران و رزمندگان
  • شناسه یکتا (۱۰ رقمی) مربوط به متقاضیان غیرایرانی
  • تشکیل پرونده داوطلبان معلول
  • فایل عکس اسکن شده

نحوه ثبت نام کنکور ۱۴۰۴

ثبت نام در آزمون سراسری ۱۴۰۴ صرفا به صورت اینترنتی بوده و فقط از طریق سایت رسمی سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org صورت می پذیرد. ثبت نام دانشگاه آزاد نیز همزمان با ثبت نام رشته های با آزمون سراسری و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می پذیرد. متقاضیان می بایست در مهلت مقرر نسبت به ثبت نام در گروه آزمایشی اصلی خود اقدام کنند.
ثبت نام در کنکور ۱۴۰۴ مستلزم پرداخت هزینه از سوی داوطلب است که جزئیات آن توسط اطلاعیه های سازمان سنجش منتشر خواهد شد. به کلیه داوطلبان توصیه می گردد که دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ۱۴۰۴ را به دقت و چندین مرتبه مطالعه کنند تا از شرایط و ضوابط شرکت در این آزمون مطلع گردند.
داوطلبان به منظور ثبت نام در سایت مذکور می بایست یکسری مراحل را طی کنند که در ادامه مطلب به آن اشاره خواهد شد.

مراحل ثبت نام کنکور ۱۴۰۴

مراحل ثبت نام کنکور ۱۴۰۴ به ترتیب زیر است:

  1. ورود به سایت رسمی سازمان سنجش و آموزش کشور
  2. دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌ نام (دفترچه شماره ۱)
  3. خرید کارت اعتباری ثبت‌ نام و دریافت کد ۱۲ رقمی
  4. دریافت کد سوابق تحصیلی از طریق سایت وزارت آموزش و پرورش به نشانی dipcode.medu.ir
  5. ورود مجدد به سایت رسمی سازمان سنجش و آموزش کشور
  6. ورود به قسمت ” سراسری ” در منوی سایت سنجش
  7. ورود به قسمت مربوط به ثبت نام کنکور (سال مربوطه)
  8. تکمیل تمامی اطلاعات فردی و تحصیلی
  9. عضویت در سامانه جامع آزمون های سراسری
  10. ايجاد حساب كاربری و رمز عبور در پورتال شخصی
  11. تکمیل اطلاعات خواسته شده
  12. دریافت شماره پرونده و داوطلبی و کد رهگیری
  13. چاپ و پرینت اطلاعات ثبت نامی
  14. حفظ مدارک تا زمان برگزاری کنکور

راهنمای تصویری ثبت نام کنکور ۱۴۰۴

راهنمای تصویری ثبت نام کنکور ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *