ثبت نام دوره امتحانات نهایی کلاسینو شروع شد.

تعداد دفترچه سوالات کنکور ۱۴۰۴

تعداد دفترچه سوالات کنکور ۱۴۰۴

عناوین مقاله

پس از ایجاد تغییرات اساسی در کنکور سراسری توسط شورای انقلاب فرهنگی، علاوه بر افزایش تاثیر معدل در کنکور، دروس عمومی از کنکور حذف شده و تعداد دفترچه سوالات کنکور تغییر کرده است. در این نوشته به توضیح صفر تا صد تعداد دفترچه سوالات کنکور ۱۴۰۴ برای کلیه گروه های آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان می پردازیم.

کنکور ۱۴۰۴

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش، تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴ به صورت ۶۰ درصد مثبت و مستقیم خواهد بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی گفت و گوی خود با خبر نگاران از تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۴ با احتساب نمرات سه سال آخر متوسطه دوم خبر داد.

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان سنجش، تاثیر معدل در کنکور به صورت پلکانی بالا می رود به این صورت که ۴۰ درصد سوابق تحصیلی در کنکور سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تاثیر خواهد داشت و در سال ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد و کنکور ۱۴۰۴ به ۶۰ درصد تاثیر قطعی می رسد اگر امتحانات سال یازدهم به صورت نهایی برگزار شود.

تعداد دفترچه سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۴

زمان پاسخ گویی به سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۴ به طور دقیق در جدول زیر برای داوطلبان کنکور تجربی آورده شده است.

دفترچه شماره «یک»زیست شناسی: ۴۵ سوالمدت زمان پاسخگویی : ۴۵ دقیقه
دفترچه شماره «دو»فیزیک: ۳۰ سوال

شیمی: ۳۵ سوال
مدت زمان پاسخگویی : ۷۵ دقیقه
دفترچه شماره «سه»ریاضی: ۳۰ سوال

زمین شناسی: ۱۵ سوال
مدت زمان پاسخگویی : ۶۰ دقیقه
دفترچه شماره «چهار» (ویژه بهیاران)۳۰ سوال برای بهیاران۲۰ دقیقه زمان پاسخگویی

دفترچه شماره ۴ برای داوطلبانی است که از سهمیه بهیاری در کنکور استفاده کرده اند و پاسخ دادن به تست های دفترچه شماره ۴ برای آن ها الزامی است.

تعداد دفترچه سوالات کنکور ریاضی ۱۴۰۴

زمان پاسخ گویی به سوالات کنکور ریاضی ۱۴۰۴ به طور دقیق در جدول زیر برای داوطلبان کنکور ریاضی آورده شده است:

دفترچه شماره «یک»ریاضیات: ۴۰ سوالمدت زمان پاسخگویی: ۷۰ دقیقه
دفترچه شماره «دو»فیزیک: ۳۵ سوال

شیمی: ۳۰ سوال
مدت زمان پاسخگویی: ۷۵ دقیقه

مدت زمان برگزاری کنکور گروه آزمایشی ریاضی‌فیزیک ۱۴۵ دقیقه است؛ داوطلبان در این بازه زمانی به ۱۰۵ سوال پاسخ می‌دهند. دفترچه شماره یک این گروه آزمایشی شامل ۴۰ سوال ریاضی است و داوطلبان ۷۰ دقیقه برای پاسخ به پرسش‌ها وقت دارند. تعداد سوالات ریاضی نسبت کنکور ۱۴۰۱، ۱۰ مورد کاهش یافته است. دفترچه شماره دو این گروه آزمایشی شامل ۳۵ سوال فیزیک و ۳۰ سوال شیمی است. داوطلبان کنکور برای پاسخ به سئوالات  طراحی شده در دفترچه دوم، ۷۵ دقیقه وقت دارند. 

تعداد دفترچه سوالات کنکور انسانی ۱۴۰۴

داوطلبانی که در گروه آزمایشی علوم‌ انسانی شرکت می‌کنند، ۲ دفترچه دارند. دفترچه شماره یک داوطلبان این گروه‌ آزمایشی شامل ۲۰ سوال ریاضی، ۳۰ سوال برای زبان و ادبیات فارسی، ۱۵ سوال علوم‌ اجتماعی و ۱۵ سوال روان‌ شناسی می‌شود. مدت‌ زمان درنظر گرفته شده برای ۸۰ سوال دفترچه اول، ۸۵ دقیقه است. 

دفترچه دوم این گروه آزمایشی شامل ۸۰ سوال است و شرکت کنندگان فرصت دارند که در ۷۵ دقیقه به پرسش‌ های طراحی شده، پاسخ دهند. این دفترچه شامل دروس عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه و منطق و اقتصاد است که به ترتیب ۳۰، ۱۳، ۱۲، ۲۰ و ۱۵ پرسش دارند. 

دفترچه سوم کنکور گروه آزمایشی علوم‌انسانی، ویژه داوطلبانی است که دیپلم تحصیلی آنها، علوم و معارف اسلامی است. این دفترچه ۸۰ سوال دارد و افراد باید در مدت زمان ۸۰ دقیقه به پرسش‌ها پاسخ دهند. دیپلمه‌های علوم و معارف اسلامی باید به ۲۰ سوال عربی، ۱۳ سوال تاریخ، ۱۲ سوال جغرافیا، ۲۰ سوال فلسفه و منطق و ۱۵ پرسش اقتصادی پاسخ دهند. مدت زمان پاسخ به پرسش‌های طراحی شده، ۷۵ دقیقه است.

جدول زمان پاسخ گویی به سوالات کنکور انسانی ۱۴۰۴

دفترچه شماره «یک»ریاضی: ۲۰ سوال

زبان و ادبیات فارسی: ۳۰ سوال

علوم اجتماعی: ۱۵ سوال

روان شناسی: ۱۵ سوال
مدت زمان پاسخگویی : ۸۵ دقیقه
دفترچه شماره «دو»عربی اختصاصی: ۲۰ سوال

تاریخ : ۱۳ سوال

جغرافیا: ۱۲ سوال

فلسفه و منطق: ۲۰ سوال

اقتصاد: ۱۵ سوال
مدت زمان پاسخگویی : ۷۵ دقیقه

تعداد دفترچه سوالات کنکور هنر ۱۴۰۴

داوطلبانی که در کنکور آزمایشی هنر شرکت می‌کنند، می‌بایست به ۱۰۰ سوال در بازه زمانی ۱۱۵ دقیقه پاسخ دهند. فقط یک دفترچه در اختیار داوطلبان این گروه آزمایشی قرار می‌گیرد که شامل ۵۰ پرسش درک عمومی هنر، ۳۰ سوال درک عمومی ریاضی و فیزیک و ۲۰ سوال خلاقیت تصویری و تجسمی می‌شود. تعداد سوالات درک عمومی هنر در نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ نسبت به کنکور ۱۴۰۱، ۲۰ مورد بیشتر شده است. داوطلبان فرصت دارند که در ۱۱۵ دقیقه به پرسش‌ها پاسخ دهند.

همچنین دروس ترسیم فنی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی و خواص مواد در مرحله آزمون عملی در نیمه اول شهریور ماه سال آتی، سنجیده می‌شوند.

 جدول زمان پاسخ گویی به سوالات کنکور هنر ۱۴۰۴

شماره «یک»درک عمومی هنر: ۵۰ سوال

درک عمومی ریاضی و فیزیک: ۳۰ سوال

خلاقیت تصویری و تجسمی: ۲۰ سوال
مدت زمان پاسخگویی: ۱۱۵ دقیقه

تعداد دفترچه سوالات کنکور زبان ۱۴۰۴

سوالات گروه آزمایشی زبان نیز در قالب یک دفترچه و ۷۰ سوال ارائه می شود و شرکت کنندگان این گروه آزمایشی فرصت دارند در ۱۰۵ دقیقه به این سوالات پاسخ دهند. تعداد سوالات آزمون زبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ نسبت به آخرین آزمون ورودی به دانشگاه‌ها تغییر نکرده است.

این آزمون شامل پرسش‌های تخصصی از زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسه، ایتالیایی و روسی است که داوطلبان با توجه رشته تخصصی خود به سوالات یکی از زبان‌ها پاسخ می‌دهند.

جدول زمان پاسخ گویی به سوالات کنکور زبان ۱۴۰۴

دفترچه شماره «یک»زبان تخصصی: ۷۰ سوالمدت زمان پاسخگویی: ۱۰۵ دقیقه

مقالات پیشنهادی تحصیل با ما
تاثیر معدل در کنکور 1404
بودجه بندی کنکور 1404

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *